„Sprzedam Volvo.” „Używany Opel.” „Zadbany Passat.” Dzisiejsze portale ogłoszeniowe wprost roją się od tego typu ofert. Rynek samochodów używanych w naszym kraju ma się bardzo dobrze i pełen jest pojazdów o najróżniejszym pochodzeniu, przebiegu oraz historii serwisowej. Jak z tej mieniącej się parametrami, cenami i dodatkowym wyposażeniem palety, solidny klient ma wybrać najlepszą opcję, czyli twoje auto, które właśnie chciałbyś sprzedać? Jak zachwycić kupującego nie obniżając drastycznie ceny? Odpowiedzią jest Kreatywna sprzedaż używanego samochodu, czyli odpowiedni film z twoją perełka w roli głównej.

Siłę oddziaływania na popyt dobrze znają koncerny samochodowe sprzedające nowe auta, dlatego w większości przypadków każdy nowy model ma swój film reklamowy wyświetlany często przez komercyjne stacje telewizyjne w porach najlepszej oglądalności. Wszystko to po to, by przyciągnąć uwagę i wyróżnić się na tle konkurencji. Dlaczego więc nie zafundować sobie podobnej reklamy, by osiągnąć jak najlepszy wynik sprzedaży twojego używanego pojazdu?

Jak przebiega proces powstawania takiego filmu i czego możesz się po nim spodziewać?

Film o sprzedaży samochodu – przygotowania

Zanim ktokolwiek zacznie przygotowywać dla ciebie film istotne będzie ustalenie z tobą jako sprzedającym strategii oraz przygotowanie auta. Samochód musi prezentować się jak najlepiej, by film mógł podkreślić jego walory, więc wydaje się oczywistym, że musi być solidnie wyczyszczony zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Najlepiej aby proces czyszczenia odbył się tuż przed planem zdjęciowym.

Jeżeli kreatywna sprzedaż ma być faktycznie kreatywną niezbędny będzie dobry pomysł, jako podstawa do scenariusza. Może uda się osadzić fabułę na kanwie jakiejś historii, a może przeprowadzić kilka wywiadów. Wszystko zależy od tego, czy auto ma charakter sportowy, rodzinny, czy może raczej miejski. A może jest to samochód zabytkowy, który ma swoją własną legendę lub terenowy z kilometrami przejechanymi po bezdrożach. Podstawą będzie wnikliwa rozmowa reżysera, który wypyta cię o wszelkie szczegóły, tak by w trakcie realizacji zlecenia uwypuklić wszelkie walory twojego samochodu.

Kreatywna sprzedaż samochodu

Realizacja projektu

Istotną rolę przy tworzeniu filmu w ramach kreatywnej sprzedaży używanego samochodu stanowią doznania wizualne, które mają związek nie tylko z samą linią auta i stanem lakieru, ale z umiejscowieniem go w odpowiedniej scenerii. Auto sportowe potrzebuje tła, które podkreśli jego moc i szybkość. Auto terenowe raczej nie zaprezentuje się atrakcyjnie na autostradzie, a samochód rodzinny świetnie wpisze się w scenerię posesji z domem jednorodzinnym.

Znakomitym zabiegiem, coraz częściej stosowanym obecnie jest wykorzystanie do filmowania drona. To daje niebywałe możliwości poszerzenia perespektywy, by pokazać twoje auto z różnych punktów widzenia i w szerszym kontekście. Ponieważ praktycznie w każdym samochodzie znaczenie ma dynamika, więc istotą jest odpowiedni ruch kamery. Filmowanie przy pomocy drona daje możliwość zdecydowanych ruchów kamery w różnych płaszczyznach z jednoczesnym utrzymaniem obiektu w odpowiednim miejscu kadru. Pojazd wyłaniający się z za wzniesienia lub drzew, przejeżdżający tuż pod lub tuż przed przesuwającym się w płaszczyźnie poziomej dronem daje wrażenie lekkości i przyjemnych doznań z jazdy.

Twoje auto to także detale, o które być może pieczołowicie dbałeś osobiście, by nadać mu niepowtarzalny charakter. Zarówno wyposażenie wnętrza, jak i elementy zewnętrzne, jak chociażby spojlery, orurowanie, czy wloty powietrza są godne tego, by je odpowiednio uwypuklić. W tym wypadku delikatne ruchy kamerą i zabawa głębią ostrości nada smaku całej produkcji.

Filmowanie z maski samochodu

Każdy element tworzy klimat

            Dobry film o sprzedaży samochodu będzie zawierał również elementy, które w efekcie końcowym stworzą pożądany efekt, który pozwoli uatrakcyjnić twoją ofertę. Do takich elementów zalicz się w pierwszej kolejności dźwięk. Ścieżka dźwiękowa musi współgrać z całokształtem scenariusza i fabuły. Odpowiednia synchronizacja muzyki z wizualnymi doznaniami wzmaga siłę wyrazu i tworzy klimat. Szczególne znaczenie ma to przy autach sportowych, gdzie bardzo często wydech i tworzony przez niego dźwięk staje się melodią dla uszu przyszłego klienta.

            W procesie post produkcji nie chodzi jedynie o odpowiednie dobranie balansu bieli oraz ustawienie ekspozycji, ale o unikatowe, pełne smaku połączenie kolorów, które będzie przyjemne dla oka oraz pozwoli widzowi stać się częścią opowiadanej historii.

Samochód filmowany z drona

Kreatywna sprzedaż samochodu znaczy korzystniejsza sprzedaż

            Czego więc możesz się spodziewać, jeżeli zainwestujesz w taki film przed sprzedażą swojego auta? Celem jest wyróżnienie się na tle konkurencji, jak najlepsze zaprezentowanie walorów twojego samochodu oraz uzyskanie jak najwyższej ceny sprzedaży. Czy faktycznie się to opłaca?

            Koszt takiego filmu zaczyna się od 1000,00 PLN i jest oczywiście uzależniony od rozmachu produkcji. Dużo zależy od samego scenariusza, lokalizacji i zaangażowanych środków. Im bardziej oryginalna fabuła tym wyższe koszty. Wobec tego w pierwszej kolejności warto się zastanowić, czy wartość mojego auta na dzień dzisiejszy jest na tyle wysoka, by inwestować w film promocyjny. Praktyka pokazuje, że jeżeli cena twojego auta oscyluje po wyżej 50000,00, to warto rozważyć tego typu ofertę. Pozwoli ci to na osiągnięcie większego zainteresowania twoim ogłoszeniem oraz na wyśrubowanie ceny, by była ona maksymalnie wysoka.

Co zrobić z twoim filmem

            Obecnie takie portale z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, jak Otomoto zawierają osobną pozycję pozwalającą na umieszczenie nie tylko zdjęć ale właśnie takiego filmu prezentującego sprzedawany samochód. Można więc taki film umieścić na swoim kanale YouTube jeśli go posiadamy, lub pozostawić go na kanale studia, które robiło nam film i odpowiedni link wkleić w określone pole naszego ogłoszenia.

Posiadając taki link możemy również dzielić się z nim na swoim koncie Facebooka, Instagrama czy na innym portalu społecznościowym. Informacja o tym, że sprzedajemy samochód szybko dotrze do naszych znajomych, a potem również do ich znajomych. Rozsądnym rozwiązaniem jest również zainwestowanie w dobrze skomponowaną reklamę na YouTube, co może nam przynieść dodatkowych potencjalnych klientów. A kiedy już sprzedasz swoje auto, które było twoim oczkiem w głowie, to jeżeli jesteś sentymentalny, pozostanie ci nie tylko umowa z kupującym, ale krótki materiał filmowy o kiedyś twoim samochodzie. Zatopisz się wygodnie w fotelu i poczujesz ponownie to coś, co czułeś, kiedy siedziałeś za kierownicą tego pojazdu.

            Jeżeli poważnie myślisz o sprzedaży swoje go auta Movie Studio chętni ci pomoże zrealizować materiał filmowy. Skontaktuj się z nami a omówimy wszelkie szczegóły.

Strona z portalu Otomoto

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *