Film reklamowy zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością. Nie powinno to nikogo dziwić. Ze wszystkich zmysłów jakie posiada człowiek, zmysł wzroku odznacza się największą siłą oddziaływania. W ciągu zaledwie jednej sekundy miliony cząsteczek światła są odbierane przez receptory znajdujące się na siatkówce naszego oka i tam zamieniane na impulsy elektryczne, które docierają do naszego mózgu. Moc obrazu kryje się właściwie nie w tym, że wraz ze światłem do naszego umysłu docierają potężne ilości informacji, ale w niezwykłym oddziaływaniu na nasze emocje i uczucia. Ile słów potrzeba, by precyzyjnie opisać chociażby jedną chwilę utrwaloną na fotografii? A jakich słów użyć, żeby w pełni oddać nastrój, jaki tworzy malowniczy zachód słońca lub jesienna sceneria majestatycznych gór?

Wobec tego nie dziwi fakt, że już od wieków wizualizacja była wykorzystywana do pozyskiwania nowych klientów oraz atrakcyjnego przedstawiana produktów i usług. Tego typu reklama stała się jeszcze bardziej atrakcyjna, a tym samym bardziej efektywna, wraz z wynalezieniem kamery filmowej. Umiejętne połączenie ruchomych obrazów z odpowiednim dźwiękiem potrafi bawić, wzruszać lub budzić refleksje. Takie uczucia stają się dla wielu motywacją, by sięgnąć po dany produkt lub skorzystać z proponowanej oferty.

Dodatkowym argumentem przemawiającym za tego typu promowaniem, jest coraz większe tempo życia. Wszyscy gdzieś się spieszą i cierpią na chroniczny brak czasu. Każda minuta, a nawet sekunda jest na wagę złota, więc coraz mniej osób ma ochotę czytać dłuższe teksty. Woleliby to po prostu zobaczyć. Filmowa reklama daje im taką możliwość. Nic dziwnego zatem, że jest ona wyśmienitym narzędziem marketingowym.

Pokazanie różnych walorów firmy

Kiedy prowadzisz firmę – większą lub mniejszą – dzięki skomponowaniu odpowiednich materiałów filmowych możesz pomóc twoim kontrahentom lub klientom lepiej zrozumieć ideę twojej działalności i jej zakres, historię powstania firmy lub cele, jakie sobie wystawiliście. Można to wszystko zamknąć w jednym, na przykład dwu minutowym filmie lub podzielić na tematyczne klipy, tworząc coś w rodzaju mini serialu, prowadząc widza przez kolejne walory twojego biznesu.

Twój strona internetowa

Szczególne znaczenie posiadanie takiego filmu lub grupy filmów ma dla prezentacji firmy na twojej głównej witrynie internetowej. Odpowiednie umieszczenie materiałów filmowych sprawia, że staje się ona bardziej atrakcyjna, a do tego tworzy dodatkowy element budujący poważny wizerunek firmy. (Dla przykładu zobacz stronę firmy HTI)

Kampanie reklamowe

Filmy rewelacyjnie spełnią swoją rolę również w kampaniach reklamowych. Każda taka kampania może być – w zależności od strategii twojego biznesu – poświęcona promowaniu konkretnego produktu lub usługi. (Przykład reklamy konkretnego produktu znajdziesz pod poniższym linkiem). Można też odpowiednio poinformować klientów chociażby o sezonowej obniżce cen lub o udziale w ważnym wydarzeniu dla danej branży (Filmowe relacje potrzebą firm). (Przykład jesiennej promocji).

Film reklamowy a Media społecznościowe

Odrębną dziedzinę marketingowej działalności stanowią media społecznościowe. Warto będzie temu zagadnieniu poświęcić oddzielny artykuł. Obecnie zarówno Facebook, Instagram, Twitter i szereg innych portali społecznościowych gromadzi miliony użytkowników poświęcających czas na przeglądanie całego stosu informacji. Największym powodzeniem w tego typu platformach służących do komunikacji cieszą się krótkie filmiki, przykuwające uwagę i będące nośnikiem precyzyjnych informacji o twojej działalności. Umieszczanie więc co jakiś czas materiałów wideo na twoim fanpage ’u będzie bardzo atrakcyjne.

Emocje, nastrój, uczucia i kondensacja informacji. Wszystko to zamyka się w sformułowaniu film reklamowy. Z tego zabiegu marketingowego na szeroką skalę korzystają wielkie korporacje i koncerny. Nie trzeba jednak wydawać dziesiątek tysięcy Euro na tego typu promocję. Obecnie rozwój techniki sprawia, że staje się ona również dostępna dla średnich i małych przedsiębiorstw. Wobec tego, w dobie zmieniających się nastrojów na rynku warto zainwestować w siłę kryjącą się pod postacią zmysłu wzroku. (Sprawdź ofertę moviestudio).

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *